ČASTO KLADENÉ OTÁZKY
Máte otázku?
Pošlete nám zprávu! Rádi vám poradíme a zodpovíme vaše dotazy.
Pokud potřebujete poradit s výběrem, neváhejte a využijte našeho online poradce, který vám okamžitě doporučí vhodné řešení na vaše problémy.
Domovská stránka | Často kladené otázky
Přečtěte si nejčastější dotazy našich zákazníků. Dozvíte se více o tom, kde a jak se kosmetika Kvitok® vyrábí a snáze se zorientujete v našich produktech. Pokud nenajdete odpověď na svůj dotaz, neváhejte a kontaktujte nás. Pomůžeme vám s výběrem správné kosmetiky nebo vám poradíme, jakou péči o pleť zvolit u vašeho typu pleti.
Obvykle odesíláme objednávky v den přijetí platby. Objednávky s platbou online kartou nebo na dobírku obvykle stihneme expedovat v den přijetí objednávky, pokud ji stihnete učinit do cca 12té hodiny.
Po vytvoření objednávky vám do několika minut přijde automatický e-mail – potvrzení o uskutečnění objednávky. E-mail posílá systém sám, při každé objednávce.
Počkejte ale na e-mail potvrzující přijetí objednávky – tento e-mail posíláme my až po zkontrolování celé objednávky, dostupnosti objednaného zboží, výše poštovného a pod.
V příloze tohoto e-mailu se nachází faktura, ve které jsou všechny potřebné údaje k úhradě.
Je to možné. Stačí nás co nejdříve kontaktovat e-mailem nebo telefonicky.
Minimální hodnota objednávky není stanovena.
Telefonické objednání prozatím není možné. Objednávky přijímáme jen přes náš e-shop.
Samozřejmě. V případě zájmu nás kontaktujte přes e-mail: obchod@kvitok.sk, nebo telefonní číslo: +421 948 001 330.
Naše ručně vyráběná slovenská kosmetika je založena na bázi přírodních surovin. Vynecháváme totiž všechny nepotřebné syntetické složky. Výrobky raději vyrábíme častěji a v malých množstvích, abychom vám je poslali co nejčerstvěji.
Doba spotřeby jednotlivých výrobků se liší – přibližně 12 až 18 měsíců v závislosti na produktu. Citlivé výrobky jako květinové nebo bylinkové vody jsou bez konzervantů a mají nižší dobu spotřeby.
Balení produktů je věc, kterou řešíme snad každý den. Chceme, aby po nás nezbylo mnoho odpadu, avšak má to svá legislativní úskalí. Musíme totiž poslat produkt obsahující všechny legislativní náležitosti, a ne vždy se nám vejdou na etiketu.
Produkty posíláme také do obchodů, ve kterých zákazník nemá možnost si o produktu přečíst víc, než to, co právě drží v rukou. Proto je krabička tak důležitá.
Rovněž chrání produkt před rozbitím, což jsme si mnohdy ověřili při odesílání, když jsme ještě měli produkty jen ve skle, bez krabičky.
Rovněž, pokud je produkt vyložen v prodejně, zákazníci jej zvyknou otevírat. Naši obchodní partneři s tím měli velký problém. Vám by se určitě také nelíbilo, kdybyste si koupili produkt, který už někdo předtím minimálně ovoniaval nebo dokonce do něj šprtal. Určitě nejste ten typ zákazníka, ale věřte mi, je jich víc než dost. Odkdy máme krabičky, výrazně se to zlepšilo. Musíme brát ohled i na tyto věci. Samozřejmě, umístění čárového kódu pro prodejny je také důležité, a ten se na etiketu nevejde.
Vím, že zákazník vnímá krabičku jako odpad k vyhození, ale pro nás je to prostředek ke komunikaci a hlavně k tomu, aby se produkt bezpečně dostal do rukou zákazníka, protože převážně máme prodej přes internet. Na etiketu se nám všechny podstatné informace nevejdou, tedy vejdou se, ale jen ty zákonem stanovené. My však potřebujeme říci víc, a čárový kód se tam pro jistotu nevejde vůbec, což je pro nás dost problém. Takže já chápu vás, ale musíte i vy nás, jelikož některé věci se bezobalově nedají posílat. Z legislativního i hygienického důvodu.
Aktuálně řešíme změnu obalových materiálů, tak se snažíme vymyslet to tak, aby byli všichni spokojeni. Děkuji za pochopení. Martina
Pro zachování kvality našich výrobků je NEZBYTNÉ správné skladování a používání podle pokynů výrobce. Dokáže prodloužit životnost produktu a výrobek si tak uchová svoji kvalitu po delší dobu. Na našich produktech naleznete vždy doporučené datum spotřeby a skladování, obvykle: Skladujte na suchém, chladném a tmavém místě.
Nesprávné skladování nejen snižuje kvalitu výrobku, ale také složky v produktu se od sebe mohou oddělit a dochází ke změně konzistence, zabarvení či vůně.
Více informací a konkrétní tipy naleznete v našem článku o skladování kosmetiky.
Abyste předešli nepříjemné reakci po použití jakékoliv kosmetiky, je test citlivosti, tzv. patch test velmi důležitý. U přírodní kosmetiky to platí dvojnásob, protože obsahuje různé syrové a neupravené suroviny, které mohou někteří jedinci vnímat velmi citlivě. A to platí zejména pro citlivou dětskou pokožku.
Jednoduchým způsobem, jak to zjistit, je otestovat produkt na malém kousku pokožky – například. na předloktí. V případě pleťové kosmetiky je však lepší místo v oblasti obličeje, např. u ucha. Naneste na toto místo malé množství produktu a během následujících 24 hodin sledujte reakci. Pokud máte potíže s citlivostí pokožky nebo potřebujete otestovat vhodnost produktu pro miminko, doporučujeme produkt aplikovat jednou denně po dobu tří dnů a sledovat reakci pokožky.
Objeví-li se zarudnutí, svědění, vyrážka nebo jiné negativní reakce, produkt ihned opláchněte a nepoužívejte. Pokud reakce přetrvá delší dobu, vyhledejte odbornou pomoc.
Tento test slouží pouze k počátečnímu zjištění snášenlivosti produktu a nezaručuje tytéž výsledky během delšího používání produktu.
Při výrobě naší kosmetiky preferujeme především suroviny z darů přírody. Proto u nás nenajdete zbytečná umělá barviva, konzervanty, parfémy či suroviny pocházející ze zvířat.
Jelikož Slovensko nenabízí možnosti pěstování exotických rostlin, respektive se zde nepěstují v tak velkém množství, aby výroba jednotlivých surovin mohla probíhat u nás, většinu surovin dovážíme ze zahraničí.
Pokud je však možnost pořídit suroviny ze Slovenska, velmi rádi ji využíváme, například. slunečnicový olej v masážních olejích nebo včelí vosk. Všechny suroviny, které používáme, mají certifikáty kvality a bezpečnosti a dbáme na to, aby byly v co nejvyšší kvalitě.
Jelikož se snažíme použít maximum surovin co nejméně upravovaných, zejména hydroláty, nerafinovaná másla, oleje či různé rostlinné extrakty, může se stát, že nové šarže těchto surovin v závislosti na kvalitě samotné rostliny mohou mít jinou barvu, konzistenci či aroma. To se pak přenáší i do samotného produktu. Jedná se o přirozený jev, který se i přesto, že recepturu ani výrobní postup neměníme, může vyskytnout.
Syntetické suroviny či minerální oleje jsou stabilní dlouhá léta, proto klasická konvenční kosmetika je vždy stejné barvy a vůně.
Naše produkty nejsou dobarvovány stabilními syntetickými barvivy, neobsahují syntetickou parfemaci, která je stálá či žádné specifické stabilizátory, proto se rozdíly mohou vyskytnout, což však nesnižuje kvalitu produktu.
Přírodní kosmetika je v tomto krásná, různorodá a má proto své kouzlo.
Samozřejmě, pokud byste měli pochybnosti o kvalitě, produkt nepříjemně zapáchal nebo měl zcela změněnou konzistenci, doporučujeme nás kontaktovat na info@kvitok.sk
Jako PRVNÍ RUČNĚ VYRÁBĚNÁ SLOVENSKÁ KOSMETIKA jsme v roce 2019 získali mezinárodní certifikát HCS, Humane Cosmetics Standard – jediný celosvětově platný certifikát pro kosmetické společnosti, jejichž výrobky včetně jednotlivých složek nejsou testovány na zvířatech. Všechny naše produkty a suroviny, které v nich používáme, splňují přísná kritéria Cruelty Free International Leaping Bunny programu, zlatého standardu pro „cruelty free“ kosmetiku.
Bohužel produkty na přání nevyrábíme. Naše produkty mají hodnocení bezpečnosti, které je platné pouze pro dané složení. Pokud bychom chtěli vyrobit něco jiného, byť jen se změnou vůně, opět by daný výrobek musel projít procesem hodnocení bezpečnosti, což trvá několik týdnů až měsíců a je to finančně náročné. Teprve po vystavení hodnocení bezpečnosti může jít produkt do prodeje.
Obaly se momentálně dají vrátit jen u nás na naší provozovně – osobně, nebo nám je můžete poslat. Chystáme změnu obalových materiálů, proto náš recyklační program bude rozšířen i na další druhy obalů a ve spolupráci s některými obchodními partnery chceme vytvořit i nová odběrná místa, abyste je mohli zanést osobně tam, kde vám to bude vyhovovat.
Z legislativního hlediska je však vypracování a spuštění takového programu náročné, takže zatím se to týká pouze omezeného počtu druhů obalů, které umíme znovu reálně využít my nebo odběratel. Nemyslíme vyseparovat, protože to můžete udělat i vy doma a nemusíte nám je zbytečně posílat.
Co se týče tématu těhotenství a používání přírodní kosmetiky, jedná se hlavně o koncentraci esenciálních olejů. V našich produktech nejsou dány oleje v tak vysoké koncentraci, ale jelikož se tyto látky mohou kumulovat z jiných značek, resp. produktů, doporučuji se vyhnout našim produktům, kde je skořicový olej, šalvěj, některé zdroje uvádějí i cedrové dřevo či rozmarýn.
Z výrobků tedy jde zejména o Anticelulitidní olej a Vlasová séra či kolekce produktů Vánoční večer. Tam jsou koncentrace esenciálních olejů výše.
Jde také o to, zda je produkt oplachový nebo bezoplachový. Např. cedrové dřevo či rozmarýn se nacházejí iv tuhém šamponu, avšak jde o oplachový prostředek, takže není třeba se šamponu striktně vyhýbat.
Vše ale záleží na konkrétní osobě, každý reaguje jinak, takže před prvním použitím je určitě nutností provést test citlivosti – ale to samozřejmě platí pro všechny kosmetické výrobky, hlavně v období těhotenství je to nutností.
Pro lepší orientaci jsme připravili také článek na našem blogu: Jaké kosmetice se vyhýbat v těhotenství?
Během těhotenství jsou ideální neparfémované produkty, neboť tělo reaguje jinak a za běžných okolností se reakce na některou složku vůbec nemusí vyskytnout, přičemž během těhotenství ano.
Aktuální ceník naleznete na tomto odkazu. Ceník platí pro již zabalené zásilky.
Pro doručení zdarma na pobočku zásilkovny je nutná objednávka ve výši 40 €. S objednávkou nad 70 € zas získáte bezplatné doručení na adresu. Tato nabídka platí pouze pro doručení v rámci Slovenska a při objednávkách s platbou předem. Nevztahuje se na platbu na dobírku.
Možnosti doručení zdarma pro ostatní země naleznete také v ceníku.
Vaše spokojenost a radost je pro nás na prvním místě. Proto se vaši objednávku budeme snažit vyřídit v co nejkratším čase. Pokud nám to možnosti dovolí, snažíme se objednávky odeslat ještě v den přijetí objednávky, případně v den přijetí platby na účet.
Po odeslání vám bude balíček doručen kurýrem do 24 hodin.
V případě objednávky na dobírku obvykle posíláme zboží do dvou pracovních dnů po potvrzení objednávky. V případě objednávky s platbou předem, je zboží odesíláno obvykle do dvou pracovních dnů po přijetí platby. O neočekávaných událostech, které by prodloužily dobu dodání, budete okamžitě informováni telefonicky nebo e-mailem.
Rádi bychom naše zákazníky upozornili, že před Vánocemi je objednávek podstatně více, takže doba odeslání se může prodloužit.
Osobní odběr je možný pouze na adrese Udavské 357, okres Humenné, během pracovních dnů v době od 06:00 – 15:00. Osobní odběr platí jen při objednávkách vytvořených přes náš eshop, s platbou předem. Vyzvednutí je možné jen po předchozí dohodě. Po připsání platby na účet vás budeme informovat, když bude objednávka připravena k vyzvednutí.
Naše produkty posíláme také do zahraničí. Výše poštovného do jiných zemí, než jsou uvedeny v ceníku, bude upřesněna po dohodě.
Naše kosmetika je vyráběna na Slovensku, ve městě Humenné.
Ne však doma v kuchyni, ale ve výrobně, která byla schválena Regionálním úřadem veřejného zdravotnictví. Jako certifikovaný výrobce ručíme za bezpečnost, kvalitu, nezávadnost a jsme zodpovědní za případné negativní účinky. Nic z toho vám hobby výrobci zaručit neumí. Mnoho domácích výrobců nemá ani tušení, jaké jsou předpisy a postupy při výrobě, že vůbec potřebují mít výrobnu, kolik vůně a barvy mohou dát do výrobku, jak jej správně označit a uvést složení podle norem, nemají potřebné vzdělání, dokonce vyrábějí v hrncích používaných pro běžné vaření… Zda je bezpečné používat takto vyrobenou kosmetiku, uvažte sami…
My v Kvitku si všechny produkty vyvíjíme sami a ve spolupráci s externími zahraničními laboratořemi pak procházejí procesem hodnocení bezpečnosti a schvalování. Celý vývoj přizpůsobujeme řešení vašich problémů, se kterými se na nás denně obracíte. Jsme hrdí na to, že vám můžeme nabídnout produkty, které prošly „našimi hlavami a rukama“ od výběru vhodných surovin, přes jejich kombinování, testování, výběr obalů a tvorbu grafiky, až po finální výrobu a odeslání k vám.
Možností je mnoho a je jen na vás, jak se rozhodnete a čemu dáte přednost.
Jednoznačně! Nabízíme víc, než jen kosmetiku. Jsme tady pro Vás a rádi pomůžeme při výběru nebo poradíme s problémy. Preferujeme lidský přístup a přátelské vztahy. Proto neváhejte a obraťte se na nás se svým trápením.
Kdo vám vlastně radí?
Mé jméno je Martina a jsem zakladatelkou Kvitok/Navia. Ráda vám poradím a budu se snažit udělat to co nejlépe, jak vím. Více o mně se dozvíte v sekci Náš Příběh.
Neváhejte také využít našeho dotazníku typu pleti nebo našeho online poradce, který vám okamžitě poradí s výběrem vhodných produktů pro řešení vašich problémů.
Kdo nic nedělá, nic neriskuje. Ale ani nic nevyřeší… Naše produkty ani žádné jiné na světě však nejsou zázračné.
Máte dvě možnosti: neuděláte nic (a samozřejmě se nic nezmění) nebo investujete do sebe svůj vlastní čas a energii a zkusíte ve svém životě změnit to, co je příčinou vašich problémů. Bez vlastního přičinění, beze změny ve stravování či péče o vaše tělo bude problém přetrvávat. Je třeba odstranit příčinu, ne jen důsledky.
Kosmetika umí být velmi dobrým pomocníkem při zmírnění problémů. Poraďte se s námi při výběru toho správného produktu.
Lidé se pomalu vracejí zpět k přírodě, ale v tomto máme stále velké mezery a necháme se zlákat reklamou, pěkným obalem či nízkou cenou. Máme na výběr velké množství výrobků, vůní a barev. Taková kosmetika často obsahuje ropné produkty, emulgátory, barviva, konzervanty či parfémy. To pro tělo nejsou zcela přirozené látky, často jsou tam zbytečné a mohou způsobovat alergie, podráždění kůže a sliznic či ekzémy.
Přírodní kosmetika nezatěžuje pokožku a nebrání jí v přirozené funkci, právě naopak. Slova jako například. „přírodní, BIO, organické“ se však často používají jako účinný marketingový tah. Proto je velmi důležité pořádně si prohlédnout složení. Jen tam se dozvíme, co opravdu kupujeme.
Ani přírodní kosmetika však není pro každého a také může být příčinou alergických reakcí a podráždění – obecně totiž kosmetika slouží k tomu, aby pečovala o zdravou pokožku. Proto hledejte primárně hlavně funkční produkty, nejen ty, které jsou (nebo se tváří jako) přírodní.
Když si vybíráte kosmetiku, dbejte na to, aby v popisu bylo uvedeno složení. Máte právo vědět, co výrobek obsahuje a co si kupujete.
Podle nás je složení to nejdůležitější. Dbáme proto na to, abyste mu rozuměli a přesně věděli, co kupujete. U každého popisu výrobku uvádíme kompletní složení i se slovenským ekvivalentem jednotlivých surovin a v popisech produktů naleznete detailní informace o každé složce.
Ano, název značky jsme byli nuceni z určitých důvodů změnit. Více se dozvíte v tomto článku na našem blogu: Navia končí! Co bude s námi dál?
Všechno ostatní jsme však zachovali – vizuální identita i kvalitní slovenské produkty zůstaly stejné.
Pošlete nám zprávu! Rádi vám poradíme a zodpovíme vaše dotazy.
Pokud potřebujete poradit s výběrem, neváhejte a využijte našeho online poradce, který vám okamžitě doporučí vhodné řešení na vaše problémy.
K ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení používáme technologie jako cookies. Děláme to s cílem zlepšit zážitek z procházení a zobrazovat přizpůsobené reklamy. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečné ID na této stránce. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.