Všeobecné obchodní podmínky
VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY
KVITOK s.r.o. (dále jen „VOP“)
Těmito obchodními podmínkami (dále jen „VOP“) se vymezuje vztah mezi společností KVITOK s.r.o., se sídlem Třebíčska 1844/20, Humenné 066 01, IČO: 53179170, DIČ: 2121294098, IČ DPH: SK2121294098, zapsanou v Obchodním rejstříku Okresního soudu Prešov, oddíl Sro, vložka číslo 40655/P (dále jen „obchodník“), jako obchodníkem a provozovatelem internetového obchodu www.kvitok.cz, a zákazníkem, který s obchodníkem uzavírá kupní smlouvu.
Platnost ode dne: 07.10.2024
§ 1 ROZSAH PLATNOSTI
§ 2. PŘEDMĚT SMLOUVY
§ 3 UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY
§ 4 POUČENÍ O PRÁVĚ K ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVY
§ 5 DODÁNÍ ZBOŽÍ
§ 6 PLATEBNÍ PROSTŘEDKY, SPLATNOST, ZPOŽDĚNÍ A VÝHRADA VLASTNICTVÍ
§ 7 NÁROKY VYPLÝVAJÍCÍ Z VÁD ZBOŽÍ A REKLAMACE
§ 8 NÁHRADA ŠKODY § 9 OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ
§ 10 DALŠÍ INFORMACE
§ 11 ROZHODNÉ PRÁVO A SPORY
§ 12 OSTATNÍ
Zákaznické centrum
Obchodní firma: KVITOK s.r.o.
Právní sídlo: Třebíčska 1844/20, Humenné 06601
IČO: 53179170
DIČ: 2121294098
Zápis v: Obchodný register Okresného súdu Prešov, oddiel: Sro, vložka č. 40655/P,
Tel.: +421 948 001 330 (Po-Pá od 09:00 do 17:00)
E-mail: obchod@kvitok.sk Instagram: kvitok.sk/ @kvitok.sk
Orgán dozoru: Regionální úřad veřejného zdravotnictví se sídlem v Humenném, Ul.26. listopadu č.2/1507, 066 18 Humenné
Výrobní provoz (Udavské 357, Udavské 06731): schválen Regionálním úřadem veřejného zdravotnictví se sídlem v Humenném, č.j. rozhodnutí: 18/00464-2.
Adresa pro vrácení zboží a reklamace: KVITOK s.r.o., Udavské 357, Udavské 067 31, Slovenská republika
Provozujeme e-shop na adrese www.kvitok.cz (dále jen „e-shop“)
§ 1 ROZSAH PLATNOSTI
1) Tyto VOP upravují práva a povinnosti smluvních stran v souvislosti s kupní smlouvou uzavřenou na základě objednávky realizované prostřednictvím webových stránek www.kvitok.sk (dále jen „obchod“ nebo i „web“), č. 40/1964 Z.z., občanského zákoníku a zákona č.j. 108/2024 Sb. o ochraně spotřebitele, kdy na jedné straně je společnost KVITOK s.r.o., Třebíčska 1844/20, Humenné 066 01, IČO: 53179170, DIČ: 2121294098, IČ DPH: 0655/ P (dále jen „obchodník“) a na druhé straně je kupující, kterým se rozumí spotřebitel ve smyslu § 52 ods. 4 Občanského zákoníku, tedy fyzická osoba, která v souvislosti s kupní smlouvou, z ní vyplývajícím závazkem nebo při obchodní praktice nejedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo povolání (dále jen „kupující“ nebo „spotřebitel“). Tyto VOP platí výhradně pro spotřebitele.
2) Tyto VOP platí pro spotřebitele. Pokud nenakupujete jako spotřebitel, platí pro naše vztahy obecná právní úprava, kterou najdete hlavně v občanském zákoníku. § 1732 odst. 2 občanského zákoníku ale nepoužijeme.
3) Pokud vás zajímají informace o práci s osobními údaji, najdete je na našem webu, v patičce.
§ 2 PŘEDMĚT SMLOUVY
1) Předmětem smlouvy jsou pouze položky zboží a služeb (zboží) výslovně uvedené v kupní smlouvě – objednávce. Množství, vlastnosti, ceny, a ostatní údaje obsažené na stránce obchodníka jsou závaznými údaji.
2) Obchodník se zavazuje, že bude kupujícímu dodávat:
a. produkt bez vad v souladu se specifikací nebo s vlastnostmi obvyklými pro daný druh,
b. produkt vyhovující normám, předpisům a nařízením platným na území České republiky.
3) Smluvní strany se dohodly, že kupující odesláním objednávky prodávajícímu potvrzuje, že souhlasí s tím, že tyto všeobecné obchodní podmínky a jejich podmínky a ustanovení se budou vztahovat na všechny kupní smlouvy uzavřené na internetové stránce obchodu, kterou provozuje obchodník, na jejímž základě obchodník dodá produkt prezentovaný na předmětném obchodě kupujícímu (dále jen „kupní smlouva“) a na všechny vztahy mezi obchodníkem a kupujícím, vzniklé zejména při uzavírání kupní smlouvy a reklamaci zboží.
4) UŽIVATELSKÝ ÚČET
a. Na webu obchodníka si můžete založit vlastní uživatelský účet, ze kterého si můžete zboží objednat. Účet ale není nutný, nakoupit u obchodníka i bez něj. K účtu, prosíme, opatrujte své přístupové údaje. Informace a data, která do účtu vyplňujete, udržujte aktuální.
b. Uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, občas potřebujeme provést údržbu nebo opravu systému. Za případné komplikace se omlouváme.
5) Recenze: Na webu nebo sociálních sítích můžete najít recenze od našich zákazníků. Informace o tom, jak s recenzemi pracujeme, naleznete zde.
6) Práva a povinnosti kupujícího
a. Obchodník seznámil kupujícího o povinnosti zaplatit kupní cenu. Tato povinnost je součástí objednávky.
b. Práva kupujícího: Kupující má právo na dodání zboží v množství, kvalitě, termínu a místě dohodnutém smluvními stranami.
7) Povinnosti kupujícího:
a. Zaplatit dohodnutou kupní cenu obchodníkovi ve sjednané lhůtě splatnosti, včetně nákladů za doručení objednaného zboží.
b. Převzít zboží, které bylo objednáno a dodáno.
c. V dodacím listu potvrdit převzetí zboží svým podpisem nebo podpisem jím pověřené osoby.
d. V případě, že kupující nepřevezme objednané zboží, je povinen uhradit náklady spojené s balením, odesláním a vrácením zboží ve výši 250 CZK. Obchodník si vyhrazuje právo uplatnit náhradu škody, zejména u zboží objednaného na speciální zakázku. Pokud zákazník požádá o opětovné doručení, je povinen uhradit náklady za první i opětovné doručení, včetně nákladů na vrácení zboží. Částka250 CZK za nepřevzaté zboží bude kupujícímu vyúčtována prostřednictvím faktury, kterou je povinen uhradit do 14 dnů od jejího doručení na poskytnutou e-mailovou adresu nebo poštou. Platbu lze provést bankovním převodem na uvedený účet obchodníka nebo jiným dohodnutým způsobem.
e. U zboží na objednávku má obchodník právo požadovat zálohu ve výši 50 % z ceny zboží. Tato záloha je nevratná v případě zrušení objednávky. Zbytek ceny musí být uhrazen předem před odesláním zboží.
f. Kupující je povinen při přebírání zboží zkontrolovat jeho stav. V případě zjevného poškození zásilky je třeba sepsat protokol s doručovatelem. Jakékoliv nesrovnalosti je kupující povinen nahlásit prodávajícímu neprodleně, jinak může být reklamace zamítnuta.
§ 3 UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY
1) Předmětem smlouvy jsou pouze položky zboží a služeb (zboží) výslovně uvedené v kupní smlouvě – objednávce. Množství, vlastnosti, ceny, a ostatní údaje obsažené na stránce obchodníka jsou závaznými údaji.
2) Obchodník se zavazuje, že bude kupujícím dodávat:
a. produkt bez vad v souladu se specifikací nebo s vlastnostmi obvyklými pro daný druh,
b. produkt vyhovující normám, předpisům a nařízením platným na území České republiky.
3) Objednávka, kterou provedete kliknutím na tlačítko „objednávka s povinností platby“, se považuje za závazný návrh na uzavření kupní smlouvy ze strany kupujícího. Klepnutím na tlačítko „objednávka s povinností platby“ zároveň souhlasíte s tím, aby byla – v případě platného vzniku smlouvy provedena platba na náš účet obchodníka. Po uskutečnění objednávky Vám bude potvrzeno, že nám byla objednávka doručena. Takto uskutečněná objednávka ani potvrzení jejího doručení však ještě nepředstavují přijetí Vašeho návrhu z naší strany a uzavření kupní smlouvy. Ke vzniku kupní smlouvy dochází až přijetím Vaší objednávky postupem dle následujícího odstavce. Nejsme povinni přijmout Váš návrh.
4) Objednávka zboží je přijata, potvrdíme-li přijetí objednávky zasláním e-mailové zprávy (akceptování objednávky). Faktura bude zákazníkovi dodána v elektronické podobě až po doručení zboží.
5) V případě, že odešlete objednávku zboží za cenu zveřejněnou na webu omylem v důsledku chyby našeho interního informačního systému (např. dojde k násobení slevy nebo k poskytnutí vyšší slevy než je dané prodané akci přiměřené), jsme jako obchodník opraveni odstoupit od smlouvy i poté, co obdržíte e-mailovou zprávu obsahující akceptování objednávky. O tomto odstoupení od kupní smlouvy Vás budeme informovat neprodleně poté, co se o výše uvedeném důvodu k odstoupení dozvíme, a to prostřednictvím e-mailu doručeného na adresu uvedenou ve Vaší objednávce.
6) Skutečný vzhled doručeného zboží nemusí vždy odpovídat vyobrazení zboží na webových stránkách, které je pouze ilustrativní. Zejména po obnově sortimentu zboží ze strany výrobce se mohou vyskytnout změny ve vzhledu a úpravě zboží.
7) Jako obchodník v některých případech poskytujeme kupujícímu společně s dodaným zbožím i libovolný dárek (může jím být i vzorek zboží, který si vyberete). Darovací smlouva je v takovém případě uzavřena převzetím dárku, avšak s rozvazovací podmínkou a v případě, že byť jen částečně odstoupíte od kupní smlouvy, jste povinni nám tento dárek spolu s předmětným zbožím vrátit.
8) Poskytnutí dárku je z naší strany jako obchodníka dobrovolné, a v případě, že se některý z dárků stane nedostupným z důvodu vyčerpání zásob nebo z jiného důvodu (a to iv případě, že tento dárek bude uveden na faktuře), jsme jako obchodník oprávněni poskytnout Vám jakýkoli jiný dárek.
9) Dárkové poukázky: jejich platnost je 12 měsíců od data vystavení. Dárkovou poukázku lze uplatnit okamžitě. Hodnotu Dárkové poukázky je nutno vyčerpat najednou v plné výši. Nelze vyměnit nebo vrátit za ni peníze. Nelze ji rozdělit do více nákupů. Na jeden nákup nelze využít více Dárkových poukázek. Číslo dárkové poukázky je třeba zadat v košíku obchodu.
10) Našich zákazníků si vážíme, a proto jsme pro Vás zřídili věrnostní program VĚRNOSTNÍ PROGRAM KVITOK®, který se řídí samostatnými Všeobecnými podmínkami dostupnými zde: https://kvitok.sk/vernostny-program/
§ 4 POUČENÍ O PRÁVĚ K ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVY
1) Pokud u nás nakupujete jako spotřebitel, můžete tzv. odstoupit od kupní smlouvy. To ve zkratce znamená, že se kupní smlouva „zruší“ – vy nám vrátíte zakoupené zboží a my vám zase peníze. Pro toto odstupování platí následující pravidla. Máte právo odstoupit od této smlouvy bez uvedení důvodu ve lhůtě 14 dnů.
2) Lhůta pro odstoupení od smlouvy uplyne po 14 dnech ode dne:
a) když Vy nebo Vámi určená třetí osoba kromě dopravce převezme zboží;
b) při dílčích dodávkách kdy Vy nebo Vámi určená třetí osoba kromě dopravce převezmete zboží, které bylo dodáno jako poslední;
c) při dodání zboží sestávajícího z více částí kdy Vy nebo vámi určená osoba kromě dopravce převezmete poslední část zboží.
3) Při uplatnění práva na odstoupení od smlouvy nás informujte o svém rozhodnutí odstoupit od této smlouvy jednoznačným prohlášením (například dopisem zaslaným poštou nebo e-mailem) na adrese: KVITOK s.r.o., Udavské 357, Udavské 06731, tel. č.: 0948 001 330, e-mail: obchod@kvitok.sk
4) Za tímto účelem můžete použít vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy, který uvádíme níže, jeho použití však není povinné.
5) Lhůta pro odstoupení od smlouvy je zachována, zašlete-li oznámení o uplatnění práva na odstoupení od smlouvy před tím, než uplyne lhůta pro odstoupení od smlouvy.
Důsledky odstoupení od smlouvy
1) V případě odstoupení od smlouvy se kupní smlouva od počátku ruší. Po odstoupení od smlouvy Vám vrátíme veškeré platby, které jste uhradili v souvislosti s uzavřením smlouvy, včetně nákladů na doručení zboží k Vám. To se nevztahuje na dodatečné náklady, pokud jste si zvolili jiný druh doručení, než je nejlevnější běžný způsob doručení, který nabízíme. Platby Vám budou vráceny nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy nám bude doručeno Vaše oznámení o odstoupení od této smlouvy. Úhrada bude provedena stejným způsobem, jaký jste použili při Vaší platbě, pokud jste výslovně nesouhlasili s jiným způsobem úhrady, a to bez účtování jakýchkoli dalších poplatků.
2) S vrácením platby můžeme čekat do vrácení zboží nebo do prokázání, že jste zboží odeslali zpět, podle toho, co nastane dříve.
3) Zboží bez zbytečného odkladu, nejpozději ve lhůtě do 14 dnů ode dne doručení odstoupení kupujícího, zašlete na adresu KVITOK s.r.o., Udavské 357, Udavské 06731. Lhůta se považuje za zachovanou, pokud nám odešlete zboží zpět před uplynutím 14-denní. Pro vrácení zboží prostřednictvím kurýra nás prosím kontaktujte na telefonním čísle 0948 001 330 nebo na e-mailové adrese obchod@kvitok.sk. Náklady spojené s nejlevnějším způsobem vrácení zboží neseme my – obchodník. O přijetí zboží a vrácení plateb Vás budeme informovat na poskytnutou e-mailovou adresu nebo telefonní číslo. Vrácené zboží nesmí být poškozeno a musí být zasláno prodávajícímu s kompletním příslušenstvím, dokumentací, atp. Vratný list je součástí zásilky zboží.
4) Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy jen částečně, nemá nárok na vrácení poštovného.
5) Máte právo po převzetí zboží ve lhůtě pro odstoupení zboží rozbalit a odzkoušet způsobem přiměřeným tomu, abyste zjistili povahu, vlastnost a funkčnost zboží. Jako kupující odpovídáte za jakékoli snížení hodnoty zboží v důsledku nakládání se zbožím jiným způsobem, jaký je potřebný ke zjištění povahy, vlastností a funkčnosti zboží.
6) V případě odstoupení od Kupní smlouvy dle tohoto článku VOP musí být Produkty obchodníkovi včetně nepoškozené, úplné, nespotřebované (a to ani částečně) a neopotřebované. Bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 15 dnů od vrácení zboží obchodníkovi v obchodník vrácené produkty zkontroluje, zejména za účelem zjištění, zda vrácené produkty nebyly vráceny poškozené, neúplné, spotřebované (i jen částečně) nebo opotřebované. Pokud při kontrole podle předchozí věty obchodník zjistí, že vrácené produkty mu byly vráceny poškozené, neúplné, spotřebované (i jen částečně) a/nebo opotřebované, vznikne mu vůči kupujícímu nárok na náhradu škody, která mu vznikla v souvislosti s vrácením poškozených, neúplných , spotřebovaného (i jen částečně) a/nebo opotřebovaného zboží. Nárok na náhradu škody dle předchozí věty je obchodník oprávněn jednostranně započítat vůči nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.
7) Kupující nemůže odstoupit od kupní smlouvy, jejímž předmětem je prodej zboží zhotoveného podle zvláštních požadavků kupujícího, nebo Zboží určené zvlášť pro daného kupujícího, nebo zboží, které rychle podléhají zkáze nebo snížení jakosti, nebo Zboží uzavřeného v ochranném obalu, které není vhodné vrátit z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů a jejichž ochranný obal byl po dodání porušen, nebo zboží, které může být vzhledem ke své povaze po dodání neoddělitelně smícháno s jiným zbožím.
8) V případě, že kupující zakoupí zboží, které je prodáváno jako součást sady (balíku), není možné odstoupit od kupní smlouvy částečně, tedy jen v souvislosti s částí sady. Odstoupení od kupní smlouvy je možné pouze ve vztahu k celé sadě jako celku.
9) V případě, že kupující odstoupí od kupní smlouvy, a spolu se zbožím mu byl poskytnut dárek (např. vzorek zboží), platí, že darovací smlouva byla uzavřena s rozvazovací podmínkou. To znamená, že jakékoli odstoupení od smlouvy, i částečné, zavazuje kupujícího vrátit dárek obchodníkovi spolu s vráceným zbožím. Není-li možné dárek v době odstoupení vrátit (například z důvodu jeho spotřebování nebo ztráty), je kupující povinen uhradit obchodníkovi jeho hodnotu.
Vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy naleznete zde
§ 5 DODÁNÍ ZBOŽÍ
1) Zboží dodáváme buď dodáním na adresu nebo odběrné místo nebo vyzvednutím na adrese Udavské 357, okres Humenné, během pracovních dnů v době od 06:00 – 15:00. Osobní odběr platí jen při objednávkách vytvořených přes náš eshop, s platbou předem. Vyzvednutí je možné jen po předchozí dohodě. Po připsání platby na účet vás budeme informovat, když bude objednávka připravena k vyzvednutí. Naše produkty posíláme také do zahraničí. Výše poštovného do jiných zemí, než jsou uvedeny v ceníku, bude upřesněna po dohodě.
2) Nebezpečí škody na zboží na Vás přechází okamžikem převzetí zboží.
Dodání na adresu nebo odběrné místo
3) Objednané zboží zvykneme dodávat na adresu nebo odběrné místo standardně během 1-3 pracovních dnů.
4) Dodací lhůta může být prodloužena, bude-li pozdější dodání způsobeno událostmi majícími povahu vyšší moci nebo nezaviněnými okolnostmi na naší straně nebo na straně dopravce. O této skutečnosti Vás bez zbytečného odkladu upozorníme.
5) Pokud nedodáme zboží ve lhůtě do 30 dnů od akceptace objednávky, a pokud jsme se s Vámi výslovně nedohodli na pozdějším termínu dodání, máte právo od smlouvy odstoupit ve vztahu k nedodanému zboží. Odstoupit od smlouvy můžete i bez poskytnutí dodatečné přiměřené lhůty v případě, že jsme odmítli zboží dodat, dále pokud je včasné dodání mimořádně důležité vzhledem ke všem okolnostem uzavření smlouvy nebo jste-li nás před uzavřením smlouvy seznámili, že včasné dodání zboží je mimořádně důležité.
6) Při převzetí zboží od dopravce doporučujeme zboží zkontrolovat. Zjevně poškozenou nebo neúplnou zásilku můžete odmítnout. V případě, že se rozhodnete takovou zjevně poškozenou nebo neúplnou zásilku převzít, doporučujeme popsat všechny vady a poškození v předávacím protokolu od dopravce a pořídit si fotodokumentaci vad a poškození. O vadách převzatého zboží nás následně informujte postupem stanoveným pro reklamaci zboží.
7) Neneseme žádnou odpovědnost za nesplnění jakékoli povinnosti vůči Vám, byť i částečné, bylo-li toto nesplnění způsobeno okolnostmi vyšší moci nebo jinými, z naší strany nezaviněnými okolnostmi, včetně epidemického nebo jiného obdobného stavu, kterým může být i vyhlášena mimořádná situace, nouzový stav , výjimečný stav, válečný stav nebo válka.
8) Za podmínek uvedených v předchozím bodě jsme oprávněni odstoupit od kupní smlouvy. Odstoupení od kupní smlouvy Vám zašleme prostřednictvím elektronické pošty na Vaši e-mailovou adresu uvedenou v objednávce, a to bez zbytečného odkladu poté, co se o důvodu k odstoupení od kupní smlouvy dozvíme.
§ 6 PLATEBNÍ PROSTŘEDKY, SPLATNOST, ZPOŽDĚNÍ A VÝHRADA VLASTNICTVÍ
1) Kupující má možnost uhradit platbu za zboží několika způsoby, a to prostřednictvím dobírky, převodu nebo vkladu na účet prodávajícího, nebo pohodlně online přes platební bránu TRUSTPAY.
2) Při převzetí zboží kupující hradí nejen cenu za samotný produkt, ale také náklady na dopravu, případně poplatek za dobírku.
3) Způsoby dopravy
Kupující si volí způsob dopravy dle vlastních preferencí, a to buď prostřednictvím objednávkového formuláře v e-shopu, nebo prostřednictvím jiné formy komunikace s obchodníkem.
Na výběr jsou následující možnosti:
a) Osobní odběr – po předchozí dohodě s provozovatelem e-shopu.
b) Doručení kurýrem na adresu kupujícího.
c) Výdejní místo PACKETA.
Náklady na dopravu budou vždy sděleny kupujícímu při ověřování objednávky. Obchodník má možnost doporučit levnější variantu dopravy, je-li dostupná.
4) Dodací podmínky Zboží je doručováno prostřednictvím kurýrní služby prostřednictvím sítě PACKETA.com, v závislosti na preferencích kupujícího. Standardní dodací lhůta je od 24 do 72 hodin po uhrazení objednávky. Během vánočních svátků, v období od 1. listopadu do 23. prosince, může být tato lhůta prodloužena o dalších 72 hodin.
§ 7 NÁROKY VYPLÝVAJÍCÍ Z VÁD ZBOŽÍ A REKLAMACE
1) Za vady zboží odpovídáme ve smyslu ustanovení Občanského zákoníku. Zodpovídáme za jakoukoli vadu, kterou má prodaná věc v době jejího dodání a která se projeví do dvou let od dodání věci. Projeví-li se vada do uplynutí dvou let od dodání věci, předpokládá se, že jde o vadu, kterou měla věc již v době dodání. To neplatí, pokud se prokáže opak nebo je-li tento předpoklad neslučitelný s povahou věci nebo vady. Kupující má právo uplatnit si u obchodníka záruku pouze na produkt, který vykazuje vady, které zavinil výrobce, dodavatel nebo obchodník, vztahuje se na něj záruka a byl zakoupen u obchodníka.
2) Obchodník odpovídá za vady, které má dodané zboží při jeho převzetí kupujícím. U zboží prodávaného za nižší cenu neodpovídá za vadu, pro kterou byla s kupujícím dohodnuta nižší cena. U použitého zboží neodpovídá za vady vzniklé jejich použitím nebo opotřebením. Obchodník dále neodpovídá zejména za vady zboží způsobené kupujícím a/nebo jinými osobami a/nebo skutečnostmi na straně kupujícího (např. nesprávným skladováním, údržbou nebo jiným používáním Zboží Kupujícím).
3) Nejde-li o zboží, které se rychle kazí, nebo o použité zboží, obchodník odpovídá za vady, které se vyskytnou po převzetí zboží v záruční době. Záruční doba je 24 měsíců, a pokud jde o použitý Produkt, záruční doba je 12 měsíců. Záruční doba začíná běžet od převzetí zboží kupujícím.
4) Jde-li o zboží, které se rychle kazí, nebo o zboží, jehož zvláštní povaha a/nebo vlastnosti neumožňují délku záruční doby v rozsahu podle těchto VOP, záruční doba trvá a neskončí před uplynutím lhůty (např. doba expirace, doba minimální trvanlivosti atd.) vyznačené na zboží, jeho obalu nebo návodu, který je k němu připojen.
5) Má-li zboží vadu, kterou lze odstranit, kupující má právo požadovat, aby byla vada bezplatně, včas a řádně odstraněna, a obchodník je povinen vadu bez zbytečného odkladu, nejpozději však ve lhůtě 30 dnů odstranit. Kupující může místo odstranění vady požadovat výměnu zboží, nebo týká-li se vada jen součásti zboží, výměnu součásti, nevzniknou-li tím obchodníkovi nepřiměřené náklady vzhledem k ceně zboží nebo závažnosti vady. Obchodník může vždy namísto odstranění vady vyměnit vadnýzboží za bezvadný, pokud to kupujícímu nezpůsobí závažné obtíže.
6) Má-li zboží vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby bylo zboží řádně užíváno jako zboží bez vady, má kupující právo na výměnu zboží nebo má právo odstoupit od kupní smlouvy. Stejná práva má kupující v případě, jde-li o odstranitelné vady, avšak kupující nemůže pro opětovné vyskytnutí se vady po opravě nebo pro větší počet vad zboží řádně užívat. Jde-li o jiné neodstranitelné vady zboží, má kupující právo na přiměřenou slevu z ceny zboží nebo má právo odstoupit od Kupní smlouvy.
7) Pokud zboží prodávané za nižší cenu (pro vadu, pro kterou byla s kupujícím dohodnuta nižší cena zboží) nebo použitý Produkt má vadu, za kterou obchodník odpovídá, Kupující má místo práva na výměnu zboží právo na přiměřenou slevu.
8) Reklamace zboží se uplatňuje u obchodníka. Reklamaci zboží lze uplatnit písemně, doručením písemné reklamace (například reklamačního formuláře) obchodníkovi na adresu KVITOK s.r.o., Udavské 357, Udavské 06731, Slovenská republika nebo elektronicky, doručením e-mailové reklamace na e-mailovou adresu obchodníka obchod@kvitok.sk, a to v rámci záručního listu doby. Spolu s doručením reklamace (reklamačního formuláře) obchodníkovi nebo bez zbytečného odkladu po jejím doručení obchodníkovi, vždy však ještě v rámci záruční doby, je Kupující povinen obchodníkovi doručit i reklamací reklamované Produkty. Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy byla obchodníkovi doručena reklamace.
9) V rámci reklamace (reklamačního formuláře) je mimo jiné třeba uvést reklamovanou vadu zboží a kupujícím preferovaný způsob vyřízení reklamace (oprava zboží, výměna zboží nebo jeho součásti, odstoupení od kupní smlouvy a vrácení kupní ceny zboží, poskytnutí přiměřené slevy z kupní ceny zboží ). Reklamační formulář naleznete ZDE.
10) Bezodkladně po vytčení vady Vám poskytneme písemné potvrzení o vytčení vady, ve kterém uvedeme lhůtu, ve které vadu odstraníme.
11) Reklamaci se budeme snažit vyřídit co nejdříve, nejpozději však do 30 dnů ode dne vytčení vady, pokud delší lhůta není odůvodněna objektivním důvodem, který nemůžeme ovlivnit.
12) Odmítneme-li odpovědnost za vady, důvody odmítnutí Vám sdělíme písemně. V případě, že znaleckým posudkem nebo odborným stanoviskem vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou nebo notifikovanou osobou prokážete naši odpovědnost za vadu, můžete reklamaci znovu uplatnit. Znovu uplatněnou reklamaci nemůžeme odmítnout.
§ 8 NÁHRADA ŠKODY
Náhrada škody v důsledku porušení povinností vyplývajících ze smluvního vztahu se řídí platnými předpisy. To platí i ohledně odpovědnosti za škodu způsobenou vadným výrobkem. Dodržujte všechny pokyny uvedené na obalu a v příbalových letácích. V případě použití nebo manipulace v rozporu s těmito pokyny můžete ztratit právo na náhradu škody.
- Co můžete požadovat
- V první řadě po nás můžete chtít opravu, doplnění nebo výměnu zboží.
- Pokud je zvolený způsob nemožný (například zboží už není v prodeji) nebo nepřiměřeně nákladný (například stačí jen dodat příslušenství, které jsme zapomněli přibalit), můžeme vaši volbu upravit.
- Můžete také chtít přiměřenou slevu nebo od smlouvy odstoupit. A to v těchto případech:
- vadu jsme odmítli odstranit nebo ji neodstranili řádně v předpisy stanovené lhůtě, případně je zjevné, že to odstranit nezvládneme či nestihneme
- vada se projevuje opakovaně
- vada je podstatná
- Odstoupit od smlouvy nejde (a máte tedy jen nárok na slevu), pokud je vada nevýznamná. Má se ale obecně za to, že je vada významného charakteru.
- Jak vyřídíme reklamaci
- Reklamaci vyřídíme bezodkladně, nejpozději ji musíme vyřídit do 30 dnů, pokud se nedomluvíme jinak. V opačném případě můžete odstoupit od smlouvy nebo požadovat přiměřenou slevu.
- O vyřízení reklamace vás budeme informovat na vašich kontaktních údajích, které jste vyplnili při reklamaci. Pokud si věc zpátky nepřevezmete, můžeme po vás chtít přiměřené náklady, které se pojí s uskladněním věci.
- Náklady, které účelně vynaložíte na oprávněnou reklamaci, vám proplatíme.
§ 9 OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ
Zpracováváme Vaše osobní údaje nezbytné pro realizaci obchodu. Naše Prohlášení o ochraně osobních údajů je dostupné na tomto odkazu: https://kvitok.sk/gdpr/
§ 10 DALŠÍ INFORMACE
Našim zákazníkům poskytujeme různé slevy a dárkové či jiné poukázky. Jejich použití se řídí pravidly, o kterých zákazníka v každém jednotlivém případě informujeme. Není-li stanoveno jinak, lze každou slevu či dárkovou poukázku použít pouze jednorázově a na jeden nákup lze použít jen jednu poukázku téhož druhu. Není-li stanoveno jinak, nelze dárkovou poukázku a zavový kupón na zboží vzájemně kombinovat. V případě, že je hodnota dárkové poukázky vyšší, než je hodnota celého nákupu, rozdíl se na novou poukázku nepřevádí a nevyčerpaná částka se zpětně neproplácí.
2) V souvislosti s uskutečněným nákupem vám může být zaslán třetí stranou hodnotící dotazník. Můžete se tak podělit o své zkušenosti s nákupem a zbožím s ostatními. Budeme velmi rádi, pokud dotazník vyplníte.
3) Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit zákazníkovi účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně on-line; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.
4) Subjektem mimosoudního řízení v případě sporu, případně subjektem k vyřizování stížností zákazníků, je Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://www.coi.cz, zřízená zákonem č. 64/1986 Sb., o České obchodní inspekci, na kterou se zákazník může obrátit přes e-podatelnu na webových stránkách České obchodní inspekce. Dále je možné spor řešit on-line prostřednictvím k tomu určené ODR platformy.
5) Smlouva je uzavírána v českém jazyce a řídí se právním řádem České republiky. Místem plnění je Brno.
6) Všechny ceny výrobků a služeb jsou uvedeny s DPH, která je platná v okamžiku odeslání objednávky. V případě, že se DPH do uzavření kupní smlouvy, popř. do odeslání zboží změní, je zákazník s přihlédnutím k jím zvoleném druhu platby povinen uhradit nedoplatek kupní ceny, popř. prodávající neprodleně zašle zákazníkovi e-mailem zprávu s výzvou o sdělení, kam je možné uhradit zákazníkovi přeplatek kupní ceny.
7) Odesláním objednávky souhlasíte se zasláním daňového dokladu v elektronické podobě. Daňový doklad zašleme elektronicky v emailu o expedici zakázky. Pokud si však přejete zaslat daňový doklad i v listinné podobě, napište nám zprávu a daňový doklad Vám zašleme společně se zbožím.
8) Veškeré ceny zboží včetně akčních platí do odvolání nebo vyprodání zásob.
§ 11 ROZHODNÉ PRÁVO A SPORY
- Podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, máte právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu plynoucího z kupní smlouvy. V takovém případě se můžete obrátit na Českou obchodní inspekci, (Ústřední inspektorát – oddělení ADR, Štěpánská 15, 120 00 Praha 2, email: adr@coi.cz, web: adr.coi.cz). Mimosoudní řešení se zahajuje výlučně na váš návrh, a to v případě, že se spor nepodařilo s námi vyřešit napřímo. Návrh můžete podat nejpozději do 1 roku ode dne, kdy jste u nás poprvé uplatnili svoje právo, které je předmětem sporu. Zahájit mimosoudní řešení sporu online můžete prostřednictvím platformy ODR, dostupné na webové stránce ec.europa.eu/consumers/odr/.
- Podnikáme na základě živnostenského oprávnění. Dozor vykonává živnostenský úřad a v zákonem vymezeném rozsahu Česká obchodní inspekce, na které se můžete obrátit s případnou stížností.
- Smlouva je u nás uložena, neposkytujeme k ní však přístup.
- Smlouvu uzavíráme v českém jazyce.
- Naše vztahy se řídí právním řádem České republiky. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
- Všechna práva k našim webovým stránkám, zejména autorská práva k obsahu, včetně rozvržení stránky, fotek, grafik, ochranných známek, loga, zbožíů a dalšího obsahu a prvků, náleží nám. Zakazujeme je kopírovat, upravovat nebo jinak užívat nad rámec kupní smlouvy bez našeho souhlasu.
§ 12 OSTATNÍ
- Vztahy a případné spory, které vzniknou na základě smlouvy, budou řešeny výhradně podle práva České republiky a budou řešeny příslušnými soudy České republiky. Úmluva OSN o smlouvách o mezinárodní koupi zboží (CISG) se v souladu s čl. 6 této úmluvy neuplatní.
- Smlouva je uzavírána v českém jazyce. Pokud vznikne pro potřebu kupujícího překlad textu smlouvy, platí, že v případě sporu o výklad pojmů platí výklad smlouvy v českém jazyce.
- Uzavřená smlouva je obchodníkem archivována v interním systému po dobu nejméně tří let od jejího uzavření, nejdéle však na dobu dle příslušných právních předpisů, za účelem jejího úspěšného splnění a není přístupná třetím nezúčastněným stranám. Zákazníkovi poskytne obchodník přístup ke smlouvě v odůvodněných případech. Informace o jednotlivých technických krocích vedoucích k uzavření smlouvy jsou patrné z těchto VOP, kde je tento proces srozumitelně popsán.
- Kupní smlouva včetně VOP je archivována obchodníkem v elektronické podobě a není přístupná.
- Platnost těchto VOP je od 21.10.2024 do vydání jejich nové verze.